Landsverk M38 Pantserwagen: restauratie

LANDSVERK M38 PANTSERWAGEN
een restauratieproject
INLEIDING PRODUCTIE GESCHIEDENIS TAAK & BEMANNING RESTAURATIE GEZOCHT FOTO'S 1938-40 FILMS LINKS GASTENBOEK E-MAIL



 Restauratie: het grote project (2)

 

 31 december 2009


Nog even een update voor het nieuwe jaar begint. Alle wielen zijn gemonteerd ,de hoofdrem cilinder geplaatst en gevuld .De motor zit weer bijna in elkaar ,en we zijn begonnen aan het nieuwe schutbord/ dashbord .

 

 1 december 2009


Zo, de banden zijn op de velgen geplaatst en gespoten. Remslangen en hoofdrem cilinder  kompleet. Zuigerveren zijn binnen en op maat gemaakt zodat we de zuigers in het blok hebben geplaatst .   De lederen manchetten  worden op de achterassen vast genaaid. En de de wielen op de vooras terug geplaatst.

   

 

 17 oktober 2009


Alle remschoenen gemonteerd,de steekassen en de tussen aandrijfas. Nieuwe remcilinders voor de vooras. 3 remtrommels voor achter worden iets uitgedraaid.

 

 16 september 2009


De rembooster is teruggeplaatst, nieuwe leren sokken voor de stuurassen, met dank aan Jack. Nieuwe bussen in de achterveren. De remcilinders 19mm ingekort ,en de achterassen terug geplaatst .

 

 

 

 21 augustus 2009


Vorige week de nieuwe bronzen bussen in de kantelstukken geperst,nieuwe remslangen gemaakt en de nieuwe voeringen voor de achter remmen zijn verlijmd.

 

 18 juli 2009


De laatste 3 maanden bezig met de velgen die zijn gestraald en gepoederd. De achterassen afgemonteerd op de remmen na. We hebben nog veel problemen met de rem cilinders ,om vervangende te vinden+ de hoofdrem cilinder. Verder zijn er nieuwe remschoenen gegoten in Gietijzer om de gebroken te vervangen. Een nieuw voorbeeld voor de deur handgrepen in leer zijn gemaakt door Martin van Historic Engineering services .

 

 

 

                             < Vorige                                                                                                                      Volgende >